Noslēdzies 2021./2022.m.g. 1.semestris. Alojas Ausekļa vidusskolas skolēni šajā laikā paguvuši baudīt kultūras jomas piedāvājumu tiešsaistē – multiplikācijas filmas, mākslas filmas, koncertlekcijas.
1.-4.klašu skolèni noskatījās animācijas filmas “Cūkas laime”, ”Meźa sargi” un “Jāņtārpiņš”. Visas filmiņas par tēmām-atkritumu savākšana, vides tīrība, cilvēka atbildība pret dabu, dabas saudzēšana. Pèc filmiņu noskatīšanās vajadzéja ilustrēt un gaidīt tiešsaistes tikšanos ar režisori Daci Rīdūzi. Režisore pastāstīja par filmu veidošanu, atrodoties leļļu filmēšanas paviljonà un parādot lelles.
No skolènu atziņām:
*ļoti patika tiešsaistes tikšanās,
*vèlèjos skatîties vèl un vèl,
*es daudz ko uzzināju par multfilmu tapšanu,
*uzzināju,kā lelles lido,
*Jāntārpiņš prata draudzèties,
*cik svarīgi ir nemēslot un šķirot atkritumus.
5.-8. klašu skolēniem bija iespēja noskatīties režisores M.E. Martinsones filmu “Tizlenes”. Filmas tēma – pusaudžu vecums, klases biedru attiecības, tieksme pēc popularitātes, ārējais izskats.
Skolēnu atziņas par filmu:
*cik labi, ka saprata, kas ir svarīgais dzīvē,
*filmas beigās visi bija laimīgi,
*cik pretīga ir aprunāšana,
*skumīgi, ka vecāki nebija saprotoši,
*laikam nevajag melot vecākiem, neuzvesties un pīpēt…
*interesanti skatīties, kādi bija 2000. gada pusaudži,
*iepriecināja, ka uzlabojās citu klases biedru attieksme pret šīm meitenēm,
*šī ir viena no labākajām latviešu filmām,
*daudz morāles,
* apkārt ir tik daudz” šokolādes bulciņu”, kuras iekšpusē ir tukšas,
*filma vēlreiz atgādināja, cik svarīgi ir draugi .
9.-12. klašu skolēni noskatījās režisora Ivo Brieža filmu “Homo sovieticus”. Skolas vēstures skolotāja bija sagatavojusi jautājumus pēc filmas noskatīšanās.
Režisors un scenāriste R.Ruduša satiek savus vienaudžus, kuri PSRS sabrukuma brīdī bija jaunieši un šo vēsturisko mirkli uztvēra kā savas dzīves scenāriju.
Skolēnu pārdomas:
*interesanti pasniegta informācija par Padomju laiku,
*bija interesanti un ne mirkli nebija garlaicīgi,
*varēja uzzināt citu cilvēku viedokli par padomju laikiem,
*uzzināju par vēstures notikumiem citā formā, nevis lasot sausus vēstures faktus,
*uzzināju par cilvēku dzīvi PSRS,
*uzzināju, ka cilvēki bija dalītās domās par Padomju Savienību. ka arī dažiem tā pietrūkst, savukārt citiem tās sabrukšana bija kā nākotnes glābiņš.
Novembrī un decembrī skolēni mūzikas stundās varēja noskatīties vairākas koncertlekcijas. Jāņa Ķirša un Rūtas Dūdumas-Ķirses vadītās koncertlekcijas -“Skaņu detektīvs”, “Mūsu maestro. Raimonds Pauls”, “Lāčplēša diena”, “Dzeja un mūzika”. Lektori ir arī izstrādājuši darba lapas.
Koncertlekcija par Lāčplēša dienu bija visskatītākā. Kā stāsta mūziķi, koncertlekcija “Lāčplēša diena” ir izglītojošs, muzikāls stāsts par Latvijas vēstures notikumiem Latvijas brīvības cīņās, atceroties un godinot visus tos, kuri izcīnījuši neatkarīgu Latvijas valsti.
“Tā kā vēsturisko procesu kontekstā ir ļoti būtiska arī kultūras un mūzikas klātbūtne, šajā koncertlekcijā skan fragmenti no Zigmāra Liepiņa un Māras Zālītes rokoperas “Lāčplēsis”, mūzika no kinofilmām “Nameja gredzens”, “Vella kalpi”, “Pūt, vējiņi”, Ērika Ešenvalda “Dvēseles dziesma”; tāpat arī citu latviešu komponistu radītā patriotiskā mūzika,” stāsta komponists Jānis Ķirsis. Koncertlekcijas muzikālo vēstījumu papildinās vēsturiski fotouzņēmumi un video fragmenti.
Skolēnu pārdomas par koncertlekciju:
*interesanta daļa par Ziemassvētku kauju,
*man patika pildīt darba lapu, jo visa informācija bija viegli atrodama,
*varēju atjaunot zināšanas par Lāčplēša dienu, uzzināt par daudziem vēsturiskiem notikumiem, kas saistīti ar šo dienu,
*uzzināju , kas ir Lāčplēša ordenis , par kādiem nopelniem to piešķir,
*koncertlekcija bija ļoti patriotiska un izzinoša.
Projekta “Latvijas Skolas soma” finanšu izlietojums
Sagatavoja Ineta Lopenova, direktores vietniece audzināšanas jomā